Over 2Grips

Home/Over 2Grips
Over 2Grips2018-02-14T12:16:57+00:00

2Grips Onze bedrijfsnaam is afgeleid van het Engelse gezegde “Getting/coming to grips’. Hetgeen vrij kan worden vertaald als “het aanpakken en oplossen van een lastig probleem”. Dat is dan ook meteen wat wij voor u kunnen betekenen: het leveren van oplossingen voor uw uitdagingen op het vlak van IT en Enterprise Service Management (ITSM & ESM).

2Grips richt zich op het optimaliseren van uw dienstverlening op het vlak van kwaliteit, kosten, beheersbaarheid en transparantie. We richten onze pijlen op zowel uw organisatie, uw processen als uw tooling en bieden zo een unieke totaalaanpak. Onze insteek is altijd pragmatisch en gericht op uw specifieke situatie.

Onze kennisgebieden

In onze dagelijkse werkzaamheden maken we gebruik van onze kennis van een groot aantal best practices en standaarden. Ze geven ons richting wanneer we een specifiek probleem moeten oplossen, maar zijn nooit een doel op zich. Zo hebben we kennis van ITIL, VeriSM, SIAM, Prince2, BiSL, ASL, Cobit, ISO20000, Lean IT, BPM, SFIA en Scrum.

Waarom in zee gaan met 2Grips?
‘One-Stop-Shopping’ voor al uw Service Management vraagstukken2018-01-17T13:37:58+00:00

Onze consultants zijn in staat om al uw Service Management uitdagingen bij de horens te vatten, van consultancy en tooling tot opleiding en support. En mochten ze daar dan toch nog wat moeite mee hebben? Dan beschikken we over de juiste partners om u toch te kunnen helpen. Zo zijn we in staat om uw mensen en organisatie te verrijken, uw processen te verbeteren en de juiste tools op te leveren om dat allemaal te ondersteunen.

Pragmatische aanpak in Service Management2018-01-17T13:32:45+00:00

Resultaat wordt bereikt door gericht een probleem aan te pakken. Dat doen we op een praktische manier die ook past bij onze klanten. We besteden het liefst zo min mogelijk tijd aan het schrijven van rapporten en investeren juist zoveel mogelijk in het doorvoeren van de gewenste verbeteringen.

Holistische implementatie van Service Management Oplossingen2018-01-17T14:14:36+00:00

Een Service Management implementatie, hoe goed ook, is waardeloos als deze niet goed aansluit bij de processen die het moet ondersteunen of niet goed gebruikt wordt door de mensen die er mee om moeten gaan. Daarom implementeren we niet alleen een ITSM oplossing, maar zorgen we er ook voor dat de hele organisatie er klaar voor is om er optimaal gebruik van te maken.

Ontdek onze Service management oplossingen 4me en Ivanti Service Manager.

Support & beheer voor uw ITSM oplossing voor een vaste prijs2018-01-17T13:33:20+00:00

Uniek in de markt voor Service Management tools! Wij bieden u de mogelijkheid om tegen een vaste prijs per maand het applicatiebeheer van uw ITSM tool van u over te nemen. Kortom: u heeft geen administrators meer nodig en neemt onze diensten af in abonnementsvorm. Meer info

Service Management voor organisaties van 2 tot 2000 medewerkers2018-01-17T14:03:17+00:00

Het maakt ons niet uit hoe groot of juist hoe klein uw organisatie is. Als u uw Service Delivery wilt verbeteren, kunnen we u helpen. Voor elke klant een passende aanpak.

Achtergrond en missie

2Grips levert oplossingen voor al uw (IT) Service Management problemen met als doel om juist de dienstverlening van onze klanten te laten excelleren. Met onze adviesdiensten en tooling zorgen we ervoor dat uw diensten optimaal aansluiten bij de wensen van uw klanten terwijl ze zo efficient mogelijk worden geleverd. Onze missie luidt dan ook alsvolgt:

2Grips Visie

Het inzetten van de vaardigheden en de competenties van zowel onze eigen medewerkers, onze partners EN onze klanten zorgt voor optimaal resultaat. Daarnaast dient bij elke optimalisatie van de dienstverlening te worden gekeken naar de processen, tooling EN de betrokken medewerkers. Tesamen levert dit een duurzame ‘service excellence’ op voor onze klanten.

“2Grips wil haar klanten laten excelleren bij het leveren van hun diensten.”

Kernwaarden

Onze kernwaarden scheppen de kaders waarbinnen we onze werkzaamheden uitvoeren. Ze helpen bij het maken van de juiste afwegingen in alles wat we doen, zowel met onze klanten, partners als collega’s. Daarmee geven we ook aan wat voor soort bedrijf we zijn. Onze belangrijkste waardes zijn dan ook:

Transparantie

Transparantie

Duidelijke afspraken en inzicht in alles wat we doen. Onze deuren staan open.

Doelgerichtheid

Doelgerichtheid

Wat we doen moet nut hebben, oftewel waarde opleveren. Op wat voor manier dan ook.

Samenwerking

Samenwerking

Samen zetten we de beste resultaten neer. Kennis delen is kennis vermenigvuldigen.

Positiviteit

Positiviteit

Alles is mogelijk totdat het tegendeel is bewezen. En altijd met een glimlach.

De partners achter 2Grips

Danny Van Vosselen

Na een 15 jarige carrière bij de dienstenleverancier Telindus waar ik allerlei watertjes heb doorzwommen van engineer, project manager, team manager, sales tot verantwoordelijke van de gehele dienstverlening-afdeling, begon het ondernemen in mij te kriebelen. In 2006 startte ik als freelancer in mijn ondertussen opgebouwde specialisatie van IT service management. Al snel ontdekte ik dat er nog veel nood was aan het brengen van een degelijke structuur omtrent de IT dienstverlening in de verschillende sectoren. Zodoende werd mijn toenmalige eenmanszaak al snel uitgebreid. En toen ik in 2010 Joost leerde kennen tijdens een opdracht bij een gezamelijke klant zijn de plannen nog verder beginnen rijpen.

In 2015 is 2Grips geboren. Met ons dienstenaanbod helpen we onze klanten grip te krijgen op hun eigen dienstverlening, of dit nu IT, HR , Facilities of andere domeinen zijn. De principes van een optimaal georganiseerde dienstverlening ondersteund door een passende tool blijven dezelfde. En dit alles doen we met een transparante, doelgerichte en positieve ingesteldheid in samenwerking met onze interne en externe collega’s en uiteraard ook met onze klanten.

2Grips - Danny Van Vosselen - Joost Van Iersel
Joost Van Iersel

Na mijn studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg kwam ik terecht bij een bedrijf wat gespecialiseerd was in IT Service Management tooling. Binnen uiteenlopende rollen binnen dit bedrijf, variërend van junior consultant tot trusted advisor, heb ik veel ervaring opgedaan met alle mogelijke manieren waarop service management kan worden toegepast. Zowel binnen kleine organisaties als hele grote; en variërend van een technische focus tot vooral een menselijke focus.
Na zo’n twaalf jaar vond ik het tijd om me minder te richten op de tools binnen het vakgebied van service management en ben ik als zelfstandige me meer op de organisatorische kant gaan richten. Dit bracht wederom veel nieuwe inzichten en het bracht me in contact met mijn huidige ‘partner in crime’ Danny Van Vosselen. Na enkele jaren met heel veel plezier samen te hebben gewerkt, richtten we in 2015 ons bedrijf Wanto34 op, wat later is hernoemd tot 2Grips.
Het blijft fascinerend om te zien hoe service providers zich inzetten om de hoogst mogelijke kwaliteit van dienstverlening te kunnen leveren aan hun klanten. En het is voor mij fantastisch om via de juiste tools, training en advies bij te kunnen dragen aan het succes van onze klanten.

Wij leren ook u graag kennen. Contacteer ons.