SIAM (Service Integration And Management) is geen hype, het is de nieuwe manier van kijken naar outsourcing, een doordachte methodiek om samenwerking tussen meerdere interne en externe dienstverleners te stimuleren.

SIAM geschiedenis

De eerste berichten rond Service Integration And Management kwamen uit het Verenigd Koninkrijk en dateren van rond het jaar 2000. De Britse regering was, net als bij de eerdere lancering van ITIL, één van de belangrijkste drijvende krachten achter de ontwikkeling van SIAM. De eerste whitepapers met best practices verschenen in 2015. Om ervaringen uit te wisselen en termen te standaardiseren werd in 2016 de SIAM Foundation opgericht om zo SIAM verder te ontwikkelen. Onder hen onder meer Clair Agutter, Michelle Major-Goldsmith en Simon Dorst. In 2017 is in samenwerking met Exin de opleidings- en certificeringsregeling van start gegaan om zo overal ter wereld kwaliteitsvolle SIAM training te garanderen.

Om snel inzicht te krijgen in de basisconcepten van SIAM en op de hoogte te blijven van deze zich snel ontwikkelende methodologie, hebben we een aantal interessante bronnen geselecteerd: whitepapers, webinars, blogs, conferenties, Linkedin groepen en gratis downloads.

SIAM Inleiding
  • Alles over SIAM in minder dan 40 woorden: 6 SIAM professionals geven hun definitie van Service Integration And Management. Handig om meteen inzicht te krijgen op de meest fundamentele concepten en best practices.
Wat is Service Integration and Management (SIAM)?
SIAM in 3 minuten

Wat is Service Integration And Management? Een korte en duidelijke uitleg in begrijpbare taal over het integreren van diensten.

4me SIAM Solution

4me is de enige Service Management tool die gebouwd werd voor SIAM. 4me is 200% gericht op het eenvoudig en succesvol maken van outsourcing.

SIAM Webinar

De perfecte SIAM introductie in de vorm van een webinar met o.a. Simon Dorst, Claire Agutter and Michelle Major-Goldsmith.

SIAM LinkedIn Groep
SIAM Linkedin groep

Meer dan 2000 professionals delen hun ervaringen en bedenkingen rond Service Integration And Management. Sluit je aan bij deze LinkedIn groep.

SIAM Body of Knowledge
Siam Body of Knowledge

De Service Integration and Management Body of Knowledge Foundation en Professional zijn gratis te downloaden op de Scopisme website.

SIAM Foundation training
SIAM Foundation opleiding

Deze geaccrediteerde SIAM Foundation training, biedt u inzicht in de basisprincipes en terminologie van Service Management And Integration.

De SIAM Trilogie
SIAM Blog

Een 3-delige SIAM roadmap geschreven door Michelle Major-Goldsmith. Van start to finish… en verder.

SIAM blog
SIAM blog

In deze blog “Hoe een SIAM process model ontwikkelt wordt”, geeft Steve Morgan tips bij de implementatie van SIAM.

Klassikale SIAM Opleiding
Service Integration And Managment Opleiding

2Grips organiseert ook klassikale SIAM Foundation Opleidingen, zowel in-company als open trainingen.