Klassikale Opleiding | ITIL 4 Managing Professional Transition

Home/Klassikale Opleiding | ITIL 4 Managing Professional Transition
Klassikale Opleiding | ITIL 4 Managing Professional Transition2020-10-23T06:02:47+00:00

Deze klassikale opleiding ITIL 4 Managing Professional Transition is gericht op ITIL Experts en ITIL v3-kandidaten die al eerder geïnvesteerd hebben in ITIL, ‘s werelds meest toegepaste framework voor Service Management. Zij kunnen met één opleiding en één examen het certificaat van ITIL 4 Managing Professional bereiken. De Managing Professional Transition opleiding biedt praktische en technische begeleiding bij het creëren, leveren en ondersteunen van succesvolle IT-ondersteunde diensten, teams en workflows.

ITIL 4 Managing Professional Transition opleiding

Deze open ITIL 4 MP Transition opleiding bereidt u voor op het Managing Professional Certificaat. De opleiding (in het Engels) bestaat uit een 5-daagse cursus inclusief het certificeringsexamen. De ITIL 4 Managing Professional Transition module is samengesteld uit de kernelementen van de volgende modules:

  • ITIL 4 Foundation
  • ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support
  • ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value
  • ITIL 4 Specialist: High Velocity IT
  • ITIL 4 Strategist: Direct Plan and Improve
Deze opleiding is uitsluitend bestemd voor:

De module ITIL 4 Managing Professional Transition is ontworpen om ITIL Experts of ITIL v3-kandidaten die al hebben geïnvesteerd, in staat te stellen gemakkelijk over te stappen op ITIL 4. Kandidaten moeten ofwel in het bezit zijn van de ITIL V3 Expert certificering, ofwel minimaal 17 credits hebben verworven in het kader van de ITIL v3. ITIL 4 Foundation kan worden geaccepteerd ter vervanging van ITIL v3 Foundation, plus 15 credits van de ITIL Intermediate / Practitioner modules.

ITIL 4 Managing Professional Leerdoelen2019-10-28T14:05:52+00:00

De leerdoelen voor de overgansopleiding ITIL 4 Managing Professional zijn:

Uit ITIL 4 Foundation:
  • Understand the key concepts of service management
  • Understand how the ITIL guiding principles can help an organization adopt and adapt service management
  • Understand the four dimensions of service management
  • Understand the purpose and components of the ITIL service value system
  • Understand the activities of the service value chain, and how they interconnect
Uit ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support:
  • Understand how to plan and build a service value stream to create, deliver, and support services
  • Know how relevant ITIL practices contribute to the creation, delivery and support across the SVS and Value streams
  • Know how to create, deliver and support services
Uit ITIL 4 Specialist High Velocity IT:
  • Understand concepts regarding the high-velocity nature of the digital enterprise, including the demand it places on IT
  • Understand the digital product lifecycle in terms of the ITIL ‘operating model’
  • Understand the importance of the ITIL Guiding Principles and other fundamental concepts for delivering high velocity IT
Uit ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value:
  • Understand how customer journeys are designed
  • Know how to foster stakeholder relationships
  • Know how to shape demand and define service offerings
  • Know how to onboard and offboard customers and users
  • Know how to act together to ensure continual value co-creation (service consumption / provisioning)
  • Know how to realise and validate service value
Uit ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve:
  • Understand the scope and activities relevant to Direct and plan
  • Understand the role of GRC and how to integrate the principles and methods into the service value system
  • Understand and know how to use the key principles and methods of Organizational Change Management to direction, planning and improvement
Managing Professional Transition Examen2019-10-28T10:06:59+00:00

In deze opleiding is het certificeringsexamen inbegrepen. Het examen wordt afgelegd op de 5de dag van de opleiding. 

  • Duur van het examen: 1 uur 30 minuten
  • Aantal vragen: 40 vragen
  • Succesratio: 28/40 punten– 70%
  • Gesloten boek
  • Eén enkel juist antwoord per vraag
  • Elke correct beantwoorde vraag is één punt
Waarom kiezen voor 2Grips?
  • 2Grips is specialist in Service Management
  • Onze trainers werken dagelijks met Service Management in de praktijk
  • 2Grips is een Peoplecert-geaccrediteerd opleidingsinstituut.
  • 2Grips is erkend dienstverlener van KMO-portefeuille
  • Maximum 8 deelnemers per sessie

ITIL 4 Managing Professional Transition (Eng.)

2250ex. BTW
  • 5 dagen
  • Inclusief examen
  • 25 – 29 januari 2021
  • Online sessies

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Corona Covid-19 Update

We bevinden ons momenteel in onzekere tijden. Omdat we niet weten hoe lang deze situatie zal voortduren, hebben we besloten om onze klassikale opleidingen voort te zetten op afstand via online video.

ITIL 4 certification

Copyright © AXELOS Limited 2020. Used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Managing Professional Transition module werd door Axelos gelanceerd in oktober 2019. De ITIL MP opleidingen “ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support” and “ITIL 4 Strategist: Direct, Plan and Improve, worden eind 2019 verwacht. De andere opleidingen zijn voorzien voor Q1 2020. Meer informatie over het ITIL 4-certificeringsschema.

Uw docent
Alexandru Rusu
Alexandru RusuGeaccrediteerd ITIL Trainer
Neem voor meer informatie direct contact op met 2Grips

CONTACT

2Grips is een Peoplecert-geaccrediteerd opleidingsinstituut.

PeopleCert Accredited Training Organisation

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Go to Top