Ontdek de meerwaarde van SIAM bij het outsourcen van diensten
Bedrijven en IT afdelingen zijn vandaag de dag voor heel wat diensten afhankelijk geworden van IT dienstverleners. Verschillende redenen en wereldwijde tendensen liggen aan de basis daarvan: een focus op de core processen, kostvermindering, voordeel halen uit werken met externe dienstverleners. ‘Outsourcing’ deed zijn intrede al in de jaren ’70 en ’80; het werd in ’98 formeel erkend als business strategie en heeft sindsdien een hoge vlucht genomen.
Echter zonder effectieve orkestratie en management van de verschillende dienstverleners, worden veel van de verhoopte voordelen niet gerealiseerd voor de klantorganisatie. Gartner stelt zelfs “Governance is key to succesful multi-sourcing”.
SIAM (Service Integration And Management) is een methodologie voor bedrijven die diensten afnemen van verschillende leveranciers, en die daar maximale added value willen uit halen zonder daarbij de nadelen te hebben van het feit dat er verschillende partijen zijn, met verschillende manier van werken, verschillende mensen, verschillende contracten, verschillende tools.
Voor wie is deze opleiding over SIAM en Outsourcen bestemd?
Deze sessies zijn ideaal voor iedereen die betrokken is bij een outsourcing project of geconfronteerd wordt met een SIAM implementatie. In het bijzonder voor het C-level management, biedt deze opleiding meer inzicht in hoe de SIAM methodologie oursourcingsproblemen aanpakt en daarmee de strategische business objectieven ondersteunt.
Deze SIAM Awareness sessie wordt volledig op maat georganiseerd in de vorm van een in-company opleiding. Op die manier kan de nodige aandacht besteed worden aan de eigen situatie en de inhoud aangepast worden aan de specifieke noden van de deelnemers. Deze sessies vinden idealiter plaats voor de start of bij het begin van een SIAM traject.
Mogelijke topics in een SIAM Awareness sessie zijn:
- Problemen gekoppeld aan outsourcing
- Inzicht in de SIAM methodologie
- Hoe deze methodologie outsourcing problemen aanpakt/ voorkomt
- Hoe SIAM de strategische business objectieven ondersteunt (kostreductie, kwaliteitsverhoging, flexibiliteit van provider diensten)
- De impact van geïntegreerde end-to-end services op customer experience
Deze awareness sessie richt zich dus op mensen met resultaat-/ strategieverantwoordelijkheid binnen bedrijven. Mensen die SIAM willen toepassen in organisaties, kunnen meer details en ervaring opdoen in de SIAM Foundation opleiding.