Service Integration and Management is een methodologie om meerdere service providers te managen en deze providers naadloos te integreren tot één centrale, bedrijfsgerichte IT-organisatie. Het SIAM-model is een kosteneffectieve oplossing die ervoor zorgt dat meerdere leveranciers optimaal kunnen samenwerken. Update uw kennis met deze klassikale SIAM training.

Klassikale SIAM Foundation Opleiding

Deze klassikale SIAM opleiding is een certificering op Foundation niveau:

  • kennis van en inzicht in de terminologie en basisprincipes
  • kennis en inzicht om meerdere service providers samen te brengen zodat zij aan een gemeenschappelijk doel werken
  • de bespreking van thema’s zoals potentiële voordelen, uitdagingen en risico’s die komen kijken bij de implementatie van Service Integration and Management.
  • voorbeelden van implementatiestructuren, governance, tooling en gegevensoverwegingen en de gemeenschappelijke processen die in een SIAM-ecosysteem worden gebruikt.
Inhoud
  • Inleiding tot Service Integration and Management
  • Implementatie-roadmap voor Service Integration and Management
  • De relatie tussen Service Integration and Management en andere managementpraktijken
  • Rollen en verantwoordelijkheden in Service Integration and Management
  • Service Integration and Managementpraktijken
  • Processen ter ondersteuning van Service Integration and Management
  • Uitdagingen en risico’s van Service Integration and Management
Doelgroep

Deze certificering is gericht op professionals die belangstelling hebben voor de praktijk van Service Integration and Management of die deze methodologie willen implementeren in een organisatie. Daarbij gaat het voornamelijk om professionals die al werken met IT Service Management-processen en die SIAM-modellen willen implementeren en beheren.

Kandidaten die het SIAM Foundation examen met goed gevolg afronden, weten hoe Service Integration and Management meerwaarde oplevert voor bedrijven. Ook kunnen zij bijdragen aan de implementatie en het gebruik van Service Integration and Management in een organisatie.

Deze klassikale opleiding staat open voor zowel klanten als niet-klanten. De opleiding (in het Nederlands) bestaat uit een 3-daagse training inclusief het certificeringsexamen.

Het examen
  • Multiple-choice-vragen op papier
  • Aantal vragen: 40
  • Geslaagd: min. 65% (26 op 40)

  • Open book/noties: Nee
  • Examenduur: 60 minuten

SIAM Foundation + Examen

12503 days
  • 6-8 november 2019
  • Officenter Brussel
  • *Inclusief examen

SIAM Foundation + Examen

12503 days
  • 18-20 december 2019
  • Igluu Eindhoven
  • *Inclusief examen

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Waarom kiezen voor 2Grips?
  • 2Grips is specialist in Service Management

  • Onze trainers werken dagelijks met Service Management in de praktijk
  • 2Grips is geaccrediteerd voor SIAM opleiding door EXIN
  • 2Grips is erkend dienstverlener van KMO-portefeuille

  • Maximum 12 deelnemers per sessie
Liever leren via e-learning?
SIAM Foundation E-learning
SIAM Certification

Het EXIN BCS SIAM™ Foundation certificaat maakt deel uit van het EXIN BCS SIAM™ kwalificatie programma.

kmo portefeuille
SIAM accredation

2Grips is een geaccrediteerd Opleidingsinstituut voor SIAM Foundation door Exin

Uw docent
Wouter De Koster
Wouter De KosterCertified SIAM Trainer
Neem voor meer informatie direct contact op met 2Grips

CONTACT
Opleidings- en coachingsdiensten