Het leveren van kwalitatieve diensten wordt steeds complexer door het groeiend aantal service providers waarop door één organisatie beroep gedaan wordt. Service Integration and Management (SIAM) biedt de mogelijke antwoorden op de hiermee gepaard gaande uitdagingen en risico’s. Heeft u behoefte aan een dieper begrip van SIAM zodat u deze methodologie leert toepassen of bestaande eco-systemen kan verbeteren in een organisatie? Dan is deze SIAM Professional Training voor u gemaakt.
Klassikale SIAM Professional Opleiding
Deze opleiding is klassikaal via online sessies. We nemen de deelnemers mee in de vier fasen van de SIAM roadmap:
- Discovery and strategy
- Plan and build
- Implement
- Run and improve
Met discussies en oefeningen stimuleren we de deelnemers om actief te participeren en hun opgedane kennis onmiddellijk toe te passen tijdens de opdrachten.
Doelgroep
Deze training richt zich op professionals die inzicht willen verwerven in de praktijk van Service Integration and Management en/of deze methodologie in een organisatie willen analyseren, implementeren of verbeteren. Vaak gaat het om medewerkers die de retained capabilities bij een klantorganisatie verzorgen, service integrators en service providers die binnen een SIAM-ecosysteem werken. Deelnemers dienen bovendien in het bezit te zijn van het SIAM Foundation certificaat.
Deze klassikale opleiding staat open voor zowel klanten als niet-klanten. De opleiding (in het Engels) bestaat uit een 3-daagse training inclusief een voucher voor het certificeringsexamen.
Leerdoelen
- De elementen van een governance-framework voor SIAM ontwerpen.
- Een evaluatie van een organisatie uitvoeren om een plan te kunnen bepalen en verbeteringen te bevorderen.
- De belangrijkste elementen van een SIAM-implementatie definiëren.
- Een gedetailleerd SIAM-model ontwerpen en implementeren in verschillende omgevingen en organisaties.
- Een SIAM-implementatie leiden.
- Verschillende benaderingen selecteren om een SIAM-implementatie te ondersteunen.
- Organizational Change Management (OCM) toepassen om de SIAM-implementatie te stimuleren.
- Het SIAM-ecosysteem van een organisatie verbeteren in elke fase.
- Meerdere processen gebaseerd op SIAM beheren en continu verbeteren.
Het examen
Na afloop van de 3-daagse opleiding worden de kandidaten getest op hun kennis van en vaardigheden met de activiteiten in de vier fasen van de SIAM-roadmap.
Online multiple-choice-vragen
- Aantal vragen: 40
Geslaagd: min. 65% (26 op 40)
- Open book/noties: Nee
Examenduur: 90 minuten
SIAM Professional + Examen
- 1 – 3 maart 2021
- Online sessies in het Engels
- *Inclusief examen
Alle prijzen zijn exclusief BTW.
Waarom kiezen voor 2Grips?
2Grips is specialist in Service Management
- Onze trainers werken dagelijks met Service Management in de praktijk
2Grips is geaccrediteerd voor SIAM Professional opleiding door EXIN
2Grips is erkend dienstverlener van KMO-portefeuille
- Maximum 12 deelnemers per sessie
Eerst studeren voor het SIAM Foundation certificaat?

2Grips is een geaccrediteerd Opleidingsinstituut voor SIAM Professional door Exin