Eén van de meest voorkomende zaken binnen het vakgebied van ITSM, is het introduceren van nieuwe processen in de service organisatie. Een uitbreiding met een nieuw (geformaliseerd) proces heeft als doel om de kwaliteit van de algemene dienstverlening te verbeteren. Een eerste stap voor een service organisatie is vaak het introduceren van het proces Incident Management om reactief de storingen die zich voordoen snel op te kunnen lossen. Op een later moment onstaat vaak de behoefte om ook proactief bezig te zijn om storingen te voorkomen met behulp van het ITIL proces Problem Management. 2Grips kan u helpen bij het definiëren en introduceren van nieuwe IT processen. Hierbij maken we gebruik van bekende best practices zoals ITIL. Het definiëren van het proces omvat onder andere de procesflow, de benodigde rollen en de bijbehorende verantwoordelijkheden (RACI) en de KPI’s die nodig zijn om de prestaties binnen het proces goed te kunnen meten. Bij het implementeren van het proces wordt vervolgens rekening gehouden met de organisatie waarbinnen dit proces zal worden uitgevoerd en de benodigde tooling om het te ondersteunen.